Meslek Lisesi Mezunlarına Ek Puan Uygulamasına Devam Edilebilir!

Sponsorlu bağlantılar

YÖK Başkanı Yekta Saraç, mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarından mezun olan öğrencilere ek puan uygulamasının, bu yıldan itibaren 2012’deki kanun değişikliği ile kaldırıldığını belirterek,

“Bu okullardan mezun olan öğrencilerin ‘eğitim aldıkları ilgili alanlarına yönlendirmek amacıyla’ mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarından mezun olan öğrencilere artı puan verilmesi konusunda bir öneri hazırladık ve MEB’e ilettik” bilgisini paylaştı.

Saraç, sosyal medya hesaplarından, üniversiteye girişte “artı (ek) puan uygulaması” ile ilgili açıklamalarda bulundu. Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarından mezun olan öğrencilere ek puan uygulamasının bu yıldan itibaren yeni mezunlar için 30 Mart 2012 tarihli ve 6287 sayılı Kanun değişikliği ile kalktığını ifade eden Saraç, şunları kaydetti:

“Dolayısıyla bu konuya ilişkin değişikliğe gidilmesi, YÖK’ün yetkisi dahilinde olmayıp bu okullardan mezun olan öğrencilerin eğitim aldıkları ilgili alanlarına yönlendirilmesi için kanuni bir düzenleme yapılması gerekmektedir. Bu okullardan mezun olan öğrencilerin ‘eğitim aldıkları ilgili alanlarına yönlendirmek amacıyla’ mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarından mezun olan öğrencilere artı puan verilmesi konusunda bir öneri hazırladık ve MEB’e ilettik. Milli Eğitim Bakanı Sayın Nabi Avcı, bu konuya hassasiyetle yaklaşacaklarını ifade ettiler. Yönlendirme amaçlı değişikliğin gerçekleşmesinin yükseköğretime katkı sağlayacağını düşünüyoruz.”

www.kamudanhaber.com

45 Yorum Yapılmış.

  1. Emine ercan dedi ki:

    Merhabalar ben 2016 yılında sınavsız geçiş hakkımı kullanmadım bu yıl öyle bi imkân varmı

  2. Aylin dedi ki:

    Ek puan sistemi 4 yillik meslek bölümleri için geçerli mi ?

  3. AYLA dedi ki:

    Merhabalar Hocam ben sinavsiz gecis hakkimi kullanarak 2005 2006 ist unv turozm otelcilik isletme bolumune gidiyordum.1.senemi bitirdiktwn sonra 2.sene devam edemedim malesef bazi durumlardan dolayi. Kaydim silinmistir.Bu sene af varmi yoksa sger tekrar ygs yemi girmem gerekiyor ? Ne yapmam lazim bundan sonra

  4. Ümran dedi ki:

    Meraba ben 2 senelik geçiş hakkımı kullandım ve bu sene YGS ye bidaha girdim 150 barajını geçtim. okul puanım geliyor mu bana ve ygs puanıma ekleniyor mu okul puanım

  5. Merve yürür dedi ki:

    Hocam cok cok teşekkürler anladım

  6. Merve yürür dedi ki:

    Yani hocam ben kendi bölümümün 4 yıllığına tercih edicem bu yıl ve 2 yıl okuduğum ortak dersleri muaf ettiricem.yani sorum şu hangi kat sayı ile çarpılacak?

    • alperturkoglu dedi ki:

      Ben yazıyorum siz kendi durumunuza göre yorumlayın. Liseye 30 Mart 2012 tarihinden önce başladıysanız alanınızla ilgili 4 yıllık tercihlerinizde diploma notuX5X0,18 şeklinde ek puan hesaplanır. Bunun dışında diploma notuX5X0,12 şeklinde hesaplanır.

  7. Merve yürür dedi ki:

    Hocam merhaba ben 2010 da meslek lisesinden mezun oldum ygs ile 2 yıllık kendi bölümüme yerleştim ve bitirdim.bu yıl sınava girdim mezun olduğum yıl ek puan gelmişti bu yıl gelir mi?

  8. yüsra dedi ki:

    Hocam meraba..
    Bi bilgi duydum, açıkcası ne derce doğru size danışmak istedim..

    AÖF tercihlerine ek puan vermiyolarmış!
    Bu sene 2 yıllık aöf tercih edicektim ve açıkcası ek puanıma güveniyodum yüksekti ..ihl mezunuyum.
    Ygs ham puanıma ek puanım eklenir bölümü kazanırım diye düşünüyodum.
    AÖF bölümü tercih edeceksek ek puanımızdan faydalanamıyomuşuz !!! Haksızlık bu, ciddi hüsrana uğradım

    Cevabınızı merakla bekliyo, teşekkür ediyorum hocam şimdiden.

  9. İsmail dedi ki:

    Merhaba ben 2015 sağlık meslek mezunuyum obp puanım düşük olduğu için bölümüm paremediğe yerleşemedim bu sene YGS 2 puanıyla yerleşmek istiyorum ama 0,6 ek puan 2 yıllık paremediğede geliyor mu ?

  10. Nil dedi ki:

    2015 bilişim tek bölümü mezunuyum geçen sene ygs barajı gecemedim ve Önlisans programina yerlesemedim bu sene tekrar ygs giricem ek puan gelecek mi bana ? Kusura bakmayın net cevap almak istedim kafam çok karıştı

  11. Cansu dedi ki:

    Meslek lisesi mezunuyum. 2016 obp puani ygs ye ekleniyormu

  12. NihatKosova dedi ki:

    Merhaba,

    1997 Endüstri meslek lisesi Elektronik bölümü mezunuyum ve açık öğretim İksat okumaktayım, buna rağmen seneye Sınavsız geçiş ile Elektronik bölümü Unversiteye gidebilirmiyim ? ve uzaktan eğitim şansım olur mu

    saygılar

    Nihat

    • alperturkoglu dedi ki:

      Sınavsız geçiş hakkınız teorik olarak var. Ancak pratikte öncelik son mezunlara olduğundan gerçekleşemeyebiliyor. Şu sayfada istediğiniz 2 yıllık bölüm linkine tıklayın. Açılan sayfada CTRL-F tuşlarına basarak tarayıcınızın arama kutusunu açın. “Uzaktan” kelimesini sayfada aratarak yerleştirme önceliklerinde mezuniyet yılı olarak eski mezunlardan alan programlar olup olmadığını inceleyin.

  13. Gizem dedi ki:

    Hocam ben 2015 teknik meslek lisesi bilişim mezunuyum. Bu sene bilgisayar öğretmenliği yazmayı düşünüyorum. 2015 mezunlarına ek puan verilecek mi? Bir de geçen sene ek puan verildiğinde arkadaşlarıma normal olarak ygs1 den verilmiş fakat bende ygs6 ya verilmişti. Bir yanlışlık felan mı oldu acaba bu senede aynı şey olur mu?

  14. Nur dedi ki:

    96 resim bölümünde mezunuyum benimde açıköğretim geçiş yapabilirmiyim kazanmasam bile

    • alperturkoglu dedi ki:

      Aşağıdaki bölümlere tercih hakkınız var. Ancak bunlardan açıköğretim olan yok.
      Endüstriyel Cam ve Seramik
      Eser Koruma
      Geleneksel El Sanatları
      Halıcılık ve Kilimcilik
      İç Mekan Tasarımı
      Kuyumculuk ve Takı Tasarımı
      Mimari Dekoratif Sanatlar
      Mimari Restorasyon
      Seramik ve Cam
      Seramik, Cam ve Çinicilik

  15. Büşra dedi ki:

    Merhaba. Ben geçen sene grafik tasarım bölümünden mezun oldun diploma puanım 73.62 2 yıllık grafik bölümüne yerleşme olasılığım var mı?

  16. Yğmr dedi ki:

    Abicim meraba..
    ben bu sene aöf ten okuyacağım bazı sebeplerden dolayı böyle bir karar aldım ve benim istediğim bölüm 4 yıllık ve puanı 220 lerde bşy
    Diyelim barajı geçtim ve Zar zor 160 puan aldım ygs den..
    ihl mezunuyum ek puan gelecek, o ek puan ygs puanıma eklenipte 220 puan olursa o bölüme yerleşebilirmiyim.

    Yani kısaca umudum ek puanımda o eklenirse ygs puanıma, istediğim aöf bölümünü tercih edebilirim diye düşünüyorum.. Yanılyomuyum??

    Son olarak.. Aöf 4 yıllık bölümü ygs den mi alıyor yoksa lys yede girmek şart mıdır??
    Teşekkürler.

  17. Cihat dedi ki:

    Ben mesleki açık öğreten bu dönem mezun oluyorum. Sınavsız geçişe ve ygs ye kayıt yaptırdım. Sımavsız geçişte(2 yıllıkta )ek puan alıyormuyuz? Yoksa ygs demi ek puan alıyoruz. Teşekkürler

    • alperturkoglu dedi ki:

      Sınavsız geçişten sadece bölüm öğrencileri faydalandığından ek puan diye bir şey söz konusu değil. Alan dışı 2 yıllık ve 4 yıllık bölümler için diploma notunuzX5X0,12 kadar ek puan alırsınız.

  18. Erdal mercan dedi ki:

    Alper bey ben 1995 tesisat teknolojisi bölümünden mezun oldum sınavsız açık öğretim okuyabilirmiyim yardımcı olurmusun.

    • alperturkoglu dedi ki:

      Mezuniyet yılınızdan dolayı sınavsız geçişle yerleşmeniz imkansız. Ancak YGS sınavına girerek YGS kontenjanından şansınızı deneyebilirsiniz.

  19. cemal dedi ki:

    Selam hocam biraz konun dışında ama ben 1.sınıf meslek yüksek okulu öğrencisiyim, yine bu sene de üniversite sınavına girmeyi düşünüyorum, bir yer kazanamazsam yine okuluma devam edebilir miyim? eğer kazanırsam ne olur? beni biraz bilgilendirir misiniz hocam 🙂

    • alperturkoglu dedi ki:

      Eğer kazanırsanız bulunduğunuz okuldan kaydınızı sildirip yeni yerleştiğiniz programa kayıt yaptırırsınız. Kazanamazsanız aynı bölüme devam edebilirsiniz.

  20. Damla dedi ki:

    Merhaba hocam size sorum olacak ?

    1 ) 2 Yıllık sınavsız geçis kalktı diyorlar öyle bişe var mı ?

    2) Ben 93 Doğumluyum ve geçen sene mezun oldum 2015 yılında oldum diploma notum ( 58.29 ) ygs girmek istiyorum olmasa 2 yıllık hakkımı kullanıcam kütahyada bu puanla 2 yıllık bi yer çıkabilir mi ? Kimya mezunuyum bu arada.

    Herşey için tşk ederim hocam 🙂

  21. Eray dedi ki:

    Hocam 0,12 katsayı ile ek puan alacağımi soylediniz yani ek puanım dusuyormu

    • alperturkoglu dedi ki:

      2012’den önce başlamış olanlar alanları ile ilgili 4 yıllıkları tercih ettiklerinde 0,18 alıyorlardı. 2012 sonrası başlayanlar için 0,12.

  22. yiğit dedi ki:

    BEN SAGLIK MESLEK LISESINDE OKUYORUM BIZE HEM YGS YE GIRIP HEMDE SINAVSIZ GEÇİŞ HAKKINI KULLANAMAZSANIZ DEDİLER.1 İ Nİ SEÇMEK ZORUNDAYMIS.YA YGS YE GİRECEĞİZ YADA YGS YE GIRMEYIP SINAVSIZ GECİŞ HAKKINI KULLANACAGIZ DİYE.BİZE NİYE BÖYLE BİLGİLENDİRİLME YAPILDI.Bİ DE SINAVSIZ GEÇİŞ YAPILDIGI ZAMAN DEVLET UNIVERSITELERINE GIDEBILIYOR MUYUZ

  23. İhsan dedi ki:

    Selam hocam ben geçen sene mezun oldum meslek lisesinden bu ek ugluması bizi etkiliyor mu acaba ? Ayrıca ygs sınavına girmek istiyorum kazanamasam bile 2.yıllık hakkım var ama gitmek istediğim bölümün kontenjanı dolusa ne oluyor hakkım seneye mi kalıyor yoksa öylede böylede üniversiteye gidebiliyor muyum şimdiden teşekkür ederim

    • alperturkoglu dedi ki:

      Bu ek puan alanınızdaki 4 yıllık bölümler için geçerli ve geçen yılın mezunu iseniz 180 üzerindeki YGS LYS puanlarınıza eklenir. Sınavsız geçişte yerleştirme öncelikleri ve kontenjan nedeni ile yerleşemezseniz açıkta kalırsınız. Yerleşemezsiniz. Bu nedenle tercih yaparken dikkatli olmanız lazım.



Eğitim ve Ögretim Sınava Hazırlık

Not: Sitemiz hiçbir resmi nitelik taşımamaktadır. Sadece bilgi amaçlıdır.